A hatékony kapcsolat-menedzsment határozza meg a mai globális gazdaság nyerteseinek kilétét. A nyereséges cégek szoros kapcsolatban állnak a kereskedelemmel, üzleti partnereikkel és ügyfeleikkel. S mégis a legtöbb vezetőnek nem áll rendelkezésére olyan egyszerű, naprakész mérőszám, amely sokrétű üzleti kapcsolatainak jellemzésére szolgálna.
A 21. században a külső és belső üzleti környezettel fenntartott üzleti kapcsolatok méréséhez, nyomon követéséhez és menedzseléséhez a Cognative CoRe jelenti a megoldást. Végigkíséri a fogyasztók és érdekcsoportok (befektetők, részvényesek, munkavállalók, lakosság) elégedettségét a termék bevezetésétől egészen az érettségig.
Tegye meg a leghatékonyabb lépéseket
A Cognative CoRe Stakeholder Menedzsment Rendszer olyan információkat szolgáltat, amelyekre az Ön szervezetének szüksége van ahhoz, hogy erőforrásait azon területekre tudja összpontosítani, melyek elősegítik cégének sikerességét. A következő igen fontos kérdésekre segít választ adni:
- Mi készteti arra az ügyfeleket, hogy a vállalatnál, a vállalat termékeinél maradjanak, vagy átpártoljanak a konkurens cégekhez?
- Mely ügyfél-szegmensek vannak veszélyben?
- Hogyan lehet legjobban az ügyfélkapcsolatokat ápolni?
- Melyek az ügyfelek érzékeny pontjai?
- Hogyan lehet folyamatosan hozzáadott értéket biztosítani úgy, hogy megőrizzük vezető piaci szerepünket?
A Cognative CoRe nem csupán egy ügyfél-elégedettségi felmérés eredményeit nyújtja. A Cognative CoRe segítségével jól összehangolhatók azok a vállalati tevékenységek, amelyek a nyereséges ügyfélkapcsolatok menedzseléséhez vezetnek. A Cognative CoRe olyan piacismeretet nyújt, amely lehetővé teszi az erőforrások stratégiai elosztását, segítségével figyelemmel kísérhetők a vállalati részegységek teljesítményei, illetve hatás gyakorolható a vállalat nyereségességére is.
A Cognative CoRe Index
A Cognative CoRe Index döntéshozók számára foglalja össze az egyes érdekcsoportokkal kialakult kapcsolatok erősségét. Ez a jelenleg létező egyetlen index, amely képes figyelemmel kísérni az egyes kapcsolatokban kialakuló tendenciákat és meghatározni mind a cégen belüli beazonosított, mind pedig a versenytársakkal való összehasonlításból levezetett kompetitív előnyöket.
Egy adott termék / szolgáltatás / vállalat teljesítményének időbeni alakulásáról is képet ad a CoRe Radar.
A CoRe Radar ábra célirányos információkat nyújt az értékesítés és szolgáltatás menedzsment számára. A termékek és szolgáltatások olyan dimenzióit képes azonosítani, mint a:
- Mozgatórugók: Az ide eső elemek nagy verbális fontossággal bírnak és nagy hatásuk van az ügyfelek megtartására is. Minél jobban teljesít a vállalat, annál kedvezőbb helyet tud elérni a piacon
- Rejtett lehetőségek: Az ide eső elemek jelenleg kiaknázatlan előnyöket tartogatnak, melyek kis befektetéssel – általában egy erőteljes kommunikációval – átkerülhetnek a vállalat számára legkedvezőbb “Mozgatórugók” mezőbe
- Kérdőjelek: Az ide eső elemek fontossága nem számottevő. Még, ha a megkérdezettek megítélése szerint a vállalat jól is teljesít, ezek az elemek nem relevánsak a vállalati bevételre nézve. Lehetséges megtakarítások jelennek meg itt.
- Elvárások: A szükséges minimum, melyet az ügyfelek a vállalattól elvárnak. Fejlődés az adott elemek teljesítményének fokozásával érhető el.