Történetünk
A piackutatási szakmai karrierünket 1995-ben kezdtük, több multinacionális cégben szereztünk tapasztalatot.
A Cognative jogelődje 1999-ben alakult INRA Hungary néven.
2002. november 12-től tulajdonosi szerkezetében független, teljes magyar tulajdonú céggé váltunk.
2003. január 1-től nevünk Cognative-re változott.
Guide to the Land of Mind:
Minden egyes üzleti döntés meghozatalához az észlelés, érzelmek, gondolatok és attitűdök szövevényén kell keresztüljutnunk, legyenek azok fogyasztók, vásárlók, szolgáltatást igénybe vevők, vagy éppen viszonteladók, üzleti partnerek, akár tulajdonosok, alkalmazottak, akik a döntésben, vagy annak eredményében szerepet játszanak.
Útmutatás a döntéshozók nyelvén
Egy őslakos, aki ismeri a terep minden zegzugát, tudja, hol lehet gyorsabban keresztüljutni, de tisztában van a veszélyekkel is, ezáltal olyan biztonsággal közlekedik, ahogyan egyetlen turista sem képes.
A Cognative ugyanezt a biztonságot és célirányosságot kínálja Önnek a megismerés terén. Tapasztalataink, továbbá a külső és belső forrásból származó információk integrálása révén teljes mélységében megismerjük és megértjük a különböző piaci helyzeteket és problémákat, így nyújtunk útmutatást – a döntéshozók nyelvére tolmácsolva.
Az emberi viselkedés szakértő tolmácsai, interpretátorai vagyunk – native speakers of cognitive sciences.
Jártasak vagyunk…
- az általános piacfeltárás
- a piaci szegmentáció
- a koncepciók, termékek, csomagolások vagy márkanevek kifejlesztése
- az árstratégia kialakítás
- a kommunikációs tevékenység tervezése és utólagos értékelése (a kommunikációs anyag jellegétől és természetétől függetlenül)
- a márkamenedzsment
- a vásárlási döntéshozatal és
- az ügyfélmegtartás / ügyfél-elégedettség mérése terén.
Használt interjúmódszerek
- Egyéni mélyinterjú (szakértői interjúk)
- Triádok, páros interjúk
- Családinterjúk
- Fókuszcsoportos interjúk (pl. konfliktuscsoport, pszichodráma eszközök használata)
- Mini-fókuszcsoportok
- Kultúrantropológiai megfigyeléses módszerek
Használt technikák
- Direktív, irányított kérdezéstechnikák
Pl. mit gondol az adott termékről, hogyan használja, milyen gyakorisággal, stb. a tudatos tartalmak feltárására - Non-direktív kérdezéstechnikák
- Projektív, kreatív technikák, pl. Szóbuborék, megszemélyesítés/kínai portré, mondatkiegészítés, elképzelt ország/bolygó, asszociációk, térképkészítés, rajz- és kollázstechnikák
- Diagnosztikai jellegű kutatások
- Termékkoncepciók tesztelése
- Reklámkoncepciók tesztelése
- Csomagolás tesztelése
Piaci jelenségek feltárása
- Piacpercepció
- Pozicionálás és át/újrapozicionálás
- A márkaimázs egyes elemeinek vizsgálata
Kvalitatív kutatások
- Mind a hagyományos interjúhelyzetek (stúdió, otthoni, irodai), alkalmazásában
- Mind a digitális technikák alkalmazásában fel tudunk mutatni jártasságot