Azonosítsa a valóban nyereséget biztosító ügyfeleit!
A piackutatás jellemzően annak feltárásával foglalkozik, hogy a vásárlók miért viselkednek úgy, ahogy viselkednek, ezzel lehetővé téve a vásárlók motivációinak, érzéseinek, viselkedésének mélyebb megértését. Az adatbányászat ezzel szemben a vásárlók tényleges viselkedésének leírását biztosítja. A piackutatás (akár kvalitatív, akár kvantitatív) és az adatbányászat összeházasítása tehát fontos versenyelőnyt jelenthet a vállalat marketing tervének és üzleti stratégiájának kidolgozásában.
A kihívás abban rejlik, hogy hogyan lehet ezt a kettőt hatékonyan ötvözni. A siker egyik kulcsa a piackutatásból származó információk és a belső vállalati adatbázisokban meglévő ügyfelekre vonatkozó adatok összekapcsolása. Ezen adatillesztés által feltárhatók az ügyfelekről, azok magatartásáról és viselkedéséről korábban nem ismert információk. Ideális esetben tehát a piackutatásból szerzett egyéni vásárlói visszajelzéseket illesztjük össze az adatbányászatból kapott tényleges vásárlói viselkedéssel.
Az adatbányászat és az adatillesztés segíthet a nyereséges, hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakításában és olyan kérdésekre adhat választ, mint például:
- Új ügyfelek megszerzése: mely ügyfelek alkotják a legígéretesebb célcsoportot? Kik a növekvő vásárlási potenciállal rendelkező profitábilis vásárlók?
- Ügyfélérték: mely ügyfélcsoportok a legértékesebbek hosszú távon? Mely szegmensek kevésbé azok? Mekkora a várható ügyfél-élettartam? Időben hogyan változik?
- Ügyfelek kategorizálása a szerint hogy mikor vásárolt utoljára, hány alkalommal vásárolt az elmúlt időszakban és mennyit költött (RFM elemzés)
- Kereszt-értékesítés: mely termékek vagy szolgáltatások kombinációja eredményezhet új ügyfeleket vagy extra árbevételt vagy nyereséget? Mely ügyfélszegmensek nyerhetők meg a keresztértékesítés által?
- Személyre szabott marketing: mely tevékenységek a legsikeresebbek?
- Megtartó képesség és lemorzsolódás-menedzsment: mely ügyfelek morzsolódnak le a legnagyobb valószínűséggel? Melyek a lemorzsolódás fő mozgatórugói?
Az ilyen és ehhez hasonló kérdések megválaszolásához elengedhetetlen információk gyakran rejtve maradnak az ügyféladatbázisokban. A Cognative Datamining Services olyan adatbányászati módszerek eszköztára, amellyel felkutathatók a kívánt információk és kinyerhetők az adatokban megbúvó kulcsfontosságú üzleti ismeretek.
Sikerünk titka…
… a piackutatásból származó információk és a belső, ügyfelekre vonatkozó adatok összekapcsolása. Ezen adatillesztés által feltárhatók az ügyfelekről, azok magatartásáról és viselkedéséről korábban nem ismert információk.
A Cognative Datamining Services szolgáltatásai
- Adatillesztés – piackutatásból származó információk összekapcsolása a cég belső adataival
- Adatbányászat – a legújabb algoritmusok és bevált többváltozós elemzési eljárások alkalmazása az optimális módszertani összetétel céljából
- Adatbázis-marketing és analitikus ügyfélkapcsolat-menedzsment alkalmazása
Erősségünk …
… az a képesség, hogy összekapcsoljuk módszertani és információtechnológiai ismereteinket az egyes gazdasági szektorokban, illetve a marketing területén szerzett tapasztalatainkkal.